ابزار

      از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد

      (برگرفته از ریاضیات ضد نژادپرستی )

      این مقاله شامل فهرستی از مراجع عمومی است ، اما فاقد استنادهای درون خطی متناظر کافی است . لطفا با معرفی نقل قول های دقیق تر به بهبود این مقاله کمک کنید. ( ژوئن 2008 ) ( نحوه و زمان حذف این پیام الگو را بیاموزید )

      آموزش انتقادی
      کارهای عمده
      نظریه پردازان
      آموزش و پرورش
      مفاهیم
      مربوط

      برنامه درسی ضد سوگیری رویکردی فعالانه به برنامه های درسی آموزشی است که تلاش می کند پیشداوری هایی مانند نژادپرستی ، جنسیت گرایی ، توانایی گرایی ، سن گرایی ، وزن گرایی ، همجنس گرا هراسی ، طبقه گرایی ، رنگ گرایی ، ارتفاع گرایی ، دست گرایی ، تبعیض مذهبی و سایر اشکال حکومت سالاری را به چالش بکشد . این رویکرد مورد علاقه سازمان های حقوق مدنی مانند اتحادیه ضد افترا است . [1]

      برنامه درسی ضد نژادپرستی بخشی از یک جنبش ساخت‌گرایی اجتماعی گسترده‌تر در جوامع مختلف جهان غرب است ، جایی که بسیاری از جهان‌بینی‌های علمی به‌عنوان مظاهر فرهنگ‌های غربی تلقی می‌شوند که از موقعیت ممتازی نسبت به جوامع « جنوب جهانی » برخوردارند، [2] در کنار این ادعا که آموزش جنبه اجتماعی-فرهنگی دارد ، یعنی مطالعه این موضوعات در جوامع غربی معمولاً تعصبات نژادی و فرهنگی را نشان می‌دهد ، [3] و تمرکز بیش از حد بر « مردان سفیدپوست مرده » به‌ویژه در ریاضیات است. [4][یادداشت 1]

      هدف [ ویرایش ]

      برنامه درسی ضد سوگیری توسط طرفداران آن به عنوان یک کاتالیزور در تحلیل انتقادی شرایط مختلف اجتماعی دیده می شود. با هدف کاهش ستم اجتماعی با هدف نهایی « عدالت اجتماعی » اجرا می‌شود. [1]

      مثالها [ ویرایش ]

      مارگارت تاچر ، در سخنرانی خود در کنفرانس حزب محافظه کار در سال 1987، به « مقامات آموزش چپ تندرو و معلمان افراطی» اشاره کرد که «ریاضیات ضد نژادپرستی - هر چه که باشد» را تدریس می کنند. [5] [6] و بعداً در سال 2005، فاکس نیوز گزارشی را منتشر کرد که در آن "برنامه "آموزش ضد نژادپرستی" در مدارس دولتی نیوتن اجرا شد . [7]

      مقاله «سیاست ریاضیات ضد نژادپرستی» نوشته جورج قاورگز جوزف، فرضیات مختلفی را که توسط معلمان ریاضیات مطرح شده است، بررسی می‌کند که می‌تواند تأثیر منفی بر دانش‌آموزان اقلیت‌های قومی داشته باشد . [4] یک رویکرد ضد نژادپرستانه برای آموزش ریاضی می‌تواند شامل یکی یا همه موارد زیر باشد:

      • بحث در مورد دانش ریاضی تمدن های باستانی خارج از اروپا، و کمک های غیر اروپایی به دانش و اکتشاف ریاضی. [8]
      • پرهیز از کلیشه‌های نژادی یا سوگیری فرهنگی در مطالب کلاس، کتاب‌های درسی ، موضوعات درسی و سؤالات امتحانی. به عنوان مثال، طیف وسیعی از نام‌ها با پیشینه‌های قومی مختلف ممکن است در سؤالات مشکل کلمه استفاده شود . [9]

      استاد ریاضیات آمریکایی شهید محمد پیشنهاد کرده است که عملکرد ضعیف ریاضی در میان آمریکایی های آفریقایی تبار با اضطراب بالاتر ناشی از کلیشه های منفی مرتبط است ، زیرا او بیان می کند که بسیاری از ریاضیات را با افراد سفیدپوست طبقه متوسط ​​مرتبط می دانند . [10]

      انتقاد [ ویرایش ]

      انتقاداتی از جنبه های برنامه درسی ضد تعصب وجود داشته است. دیر آلمیدا، استاد دانشگاه واشنگتن شرقی، بیان کرده است که اکثر برنامه های درسی ضد تعصب، مشارکت گروه های قومی غیر آفریقایی ، مانند بومیان آمریکایی ، اینویت و بومیان آلاسکا را حذف می کنند . آلمیدا ادعا کرده است که به تصویر کشیدن بومیان آمریکا در مطالب ضد تعصب، شیوه های واقعی بومیان را با ایده های ابداع شده، منسوخ یا اشتباه درباره فرهنگ بومیان آمریکا در هم می آمیزد. [11]

      منتقدان دیگر، مانند پروفسور دانشگاه تنسی، جی آموس هچ، ادعا کرده اند که برخی از برنامه های درسی ضد سوگیری را می توان به عنوان اتخاذ فعال یا منفعلانه یک تعصب نژادی ضد اروپایی/غربی ، به دنبال به حداقل رساندن مشارکت اروپایی های قومی به نفع سایرین تفسیر کرد. گروههای قومی. هچ بیان کرده است که این ایدئولوژی برنامه‌های درسی «ضد سوگیری» را تولید کرده است که آشکارا علیه افراد اروپایی تبار یا به نفع افراد آفریقایی تبار مغرضانه است. [12]

      همچنین ببینید [ ویرایش ]

      پیشگامان فعالیت و آموزش:

      آموزش و تعلیم کودکان:

      منابع

      https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-bias_curriculum#Examples