لورن کارپنتر
لورن کارپنتر | |
---|---|
![]() | |
بدنیا آمدن | 7 فوریه 1947 (سن 74) [1] |
تحصیلات | کارشناسی ریاضی ، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر [1] |
آلما مادر | دانشگاه واشنگتن [1] |
اشتغال | دانشمند گرافیک رایانه ای [1] |
همسر (ها) | راشل [1] |
فرزندان | 1 [1] |
لورن سی کارپنتر (زاده 7 فوریه 1947) محقق و توسعه دهنده گرافیک رایانه ای است . او یکی از بنیانگذاران و دانشمندان ارشد استودیوهای انیمیشن پیکسار بود . او مخترع الگوریتم رندر Reyes است و یکی از نویسندگان نرم افزار PhotoRealistic RenderMan است که Reyes را پیاده سازی می کند و همه فیلم های پیکسار را ارائه می دهد. زیر دیزنی کسب پیکسار، Carpenter یک دانشمند محقق ارشد در شد تحقیقات دیزنی . [2] او در اوایل سال 2014 بازنشسته شد. [3]
در حدود 1967 کارپنتر کار خود را در خدمات کامپیوتری بوئینگ (بخشی از شرکت هواپیماسازی بوئینگ ) در سیاتل ، واشنگتن آغاز کرد . [4] در طول زمان کارپنتر ، کارشناسی ارشد ریاضیات (1974) و کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر (1976) ، هر دو از دانشگاه واشنگتن تحصیل کرد . [5] برخی از کارهای او مربوط به استفاده از فناوری رایانه برای بهبود فرآیندهای طراحی مکانیکی بوئینگ بود ، که هنوز به طور کامل با دست روی کاغذ انجام می شد. [4]
در 14 ژوئیه 1980 ، وی در کنفرانس SIGGRAPH سخنرانی کرد و در آن "Vol Libre" ، یک فیلم 2 دقیقه ای کامپیوتری را نشان داد. [6] این نرم افزار وی را برای تولید و ارائه مناظر تولید شده به صورت شکسته به نمایش گذاشت و با تشویق شدید مردم روبرو شد و (همانطور که کارپنتر امیدوار بود) او بلافاصله برای کار در بخش رایانه لوکاس فیلم (که پیکسار می شود) دعوت شد. [4] در آنجا کارپنتر روی صحنه "اثر پیدایش" Star Trek II: The Wrath of Khan کار می کرد ، که شامل یک سیاره کامل از نظر شکلی بود. [4]
او و همسرش راشل ، Cinematrix را تاسیس کردند ، شرکتی که در مورد مشارکت تعاملی مخاطبان با رایانه تحقیق می کند. [7]
نجار الگوریتم تعیین سطح پنهان A-buffer را اختراع کرد . [1]
طرح فشرده PXR24 مورد استفاده در سبک صنعتی و سحر و جادو را گسترش EXR فرمت فایل در کار نجار است. [8]
در سال 2006 ، سازنده شماره تصادفی مرسن تویستر بهبود یافت . [9]
فهرست
انیمیشن رایانه ای [ ویرایش ]
- Star Trek II: The Wrath of Khan (1982) گرافیک کامپیوتری: Industrial Light & Magic
- André and Wally B. (1984) رندر سه بعدی
- اسباب بازی قلع (1988) جن
- داستان اسباب بازی (1995) مدل سازی و توسعه سیستم انیمیشن/تیم مدل سازی/توسعه نرم افزار renderman/تیم shader
- مدلی از زندگی یک اشکال (1998)
- داستان اسباب بازی 2 (1999) مهندس نرم افزار رندرینگ
- Monsters، Inc. (2001) توسعه دهنده جلوه های اضافی
- Finding Nemo (2003) تحقیق و توسعه ابزارهای استودیویی
- مهندسی نرم افزار The Incredibles (2004)
- تیم توسعه خودروها (2006): رندرمن
- Up (2009) پارک های موضوعی و 360: تیم استودیوی پیکسار
- گروه شجاع (2012) 360: تیم استودیوی پیکسار
- دانشگاه هیولاها (2013) محقق: تحقیق و توسعه نرم افزار ، تیم استودیوی پیکسار
جوایز [ ویرایش ]
- 1985 ، جایزه ACM SIGGRAPH Achievement.
- 1992 ، جایزه آکادمی علمی و فنی (پلاک) برای مشارکت وی در صنعت فیلم های سینمایی از طریق اختراع و توسعه نرم افزار RenderMan.
- 1994 ، تمایز توسط هیئت داوران Prix Ars Electronica برای ورود او به Kinoetic Evolution در بخش هنرهای تعاملی.
- 1995 ، عضو انجمن ماشین های محاسباتی .
- 2000 ، جایزه اسکار شایستگی (تندیس). [10]
- 2017 ، جایزه یک عمر دستاورد جشنواره بین المللی فیلم جزایر کیمن
کتابشناسی [ ویرایش ]
- لورن کارپنتر ، "A -buffer ، یک روش سطحی پنهان ضد سرقت " ، ACM Siggraph Computer Graphics ، جلد. 18 ، نه 3 ، صص 103-108 ، 1984
- روبرت کوک ، لورن کارپنتر و ادوین کاتمول . " معماری ارائه تصویر Reyes ." گرافیک رایانه ای ( مجموعه مقالات SIGGRAPH '87) ، صص 95-102.
- روبرت کوک ، توماس کی پورتر ، لورن کارپنتر ، "ردیابی اشعه توزیع شده" ، ACM Siggraph Computer Graphics ، جلد. 18 ، نه 3 ، صص 137-145 ، 1984
مراجع
https://en.wikipedia.org/wiki/Loren_Carpenter