پلی مری ، نه پلیمر ویرایش ]

توهم همزمان 3
4
 و 6
8
، پلیمر را پیشنهاد می کند : متر سه گانه همراه با متر دوبل مرکب .


    \ new PianoStaff << \ new DrumStaff << \ drummode set \ set Staff.timeSignatureFraction = 6/8 \ set Score.tempoHideNote = ## t \ tempo 4 = 120 \ تکرار volta 2 {tommh4.  tommh}} >> \ DrumStaff new << \ drummode set \ set Staff.timeSignatureFraction = 3/4 \ تکرار volta 2 {tomfh4 tomfh tomfh}} >> >>

 

با این حال ، دو طرح ضرب و شتم در یک سلسله مراتب متریک (یک متر واحد) با هم تعامل دارند. ضربات سه گانه اولیه و ضربات دوتایی ثانویه است. ضربات دوبل ضربات متقاطع در یک طرح ضرب و شتم سه گانه است.


    \ new DrumStaff << \ new sound \ drummode {\ set Score.tempoHideNote = ## t \ tempo 4 = 120 \ time 3/4 \ stemUp \ تکرار ولتا 2 {tommh4 r8 tommh r4} \ new sound \ drummode {\ stemDown \ تکرار ولتا 2 {tomfh4 tomfh tomfh}} >>

 

بواسیر کامپوزیت ویرایش ]

چهار-توجه داشته باشید ostinato الگوی میکولا Leontovych 'ثانیه " کارول از زنگ (اولین اقدامی در زیر)" مرکب از دو برابر و سه، hemiola (اندازه گیری دوم).

> " width="262" height="56" src="https://upload.wikimedia.org/score/k/z/kzvz67ao2x1nsymye8s1y32esn8v59r/kzvz67ao.png" />

 

مثال دیگر از پلی ریتمیک را می توان در اقدامات 64 و 65 از موومان اول از پیدا موتزارت را سونات پیانو شماره 12 . دو مجموعه مساوی مساوی از سه نقطه حمله وجود دارد.

8 r r r r r [] r [] r } >> \ new Staff << \ relative c، \ clef bass \ key f \ major \ time 3/4 4 d' f g' bes aes' ' d '' g' '}> > >>} " width="543" height="136" src="https://upload.wikimedia.org/score/7/l/7lv0vvec56ji5duiney8tqpla4dbtpu/7lv0vvec.png" />

ضرب متقاطع ویرایش ]

متقابل ریتم به پلی مروم سیستمی اشاره دارد. جدید دانشگاه هاروارد واژه نامه های موسیقی بیان می کند که متقابل ریتم است: "یک ریتم که در آن با الگوی منظمی از لهجه از متر غالب با یک الگوی متضاد در تناقض و نه صرفا یک جابجایی لحظه ای که برگ متر غالب اساسا بلامنازع" (1986: 216). [8] اساس فیزیکی ریتم متقاطع را می توان از نظر دخالت دوره های مختلف توصیف کرد. [9]

یک مثال ساده از ریتم متقاطع ، 3 نت به طور مساوی در برابر 2 (3: 2) است که به عنوان یک همیه هم معروف است . دو روش ساده و متداول برای بیان این الگوی در نمادهای موسیقی غربی غربی می تواند 3 نت چهارم در طول 2 یادداشت سه ماهه در یک نوار از6
8
 زمان ، سه برابر سه ماهه توجه داشته باشید بیش از 2 یادداشت چهارم در یک نوار از 2
4
زمان. ریتم های متقاطع دیگر 4: 3 (با 4 یادداشت دارای 4 نقطه در بیش از 3 نت چهارم در یک نوار) ​​است3
4
 زمان به عنوان نمونه در نماد موسیقی استاندارد غربی) ، 5: 2 ، 5: 3 ، 5: 4 و غیره

نمایندگی از 4 ضربه به موازات 5 ضربه

بین ریتم متقاطع و فواصل موسیقی موازی وجود دارد : در یک دامنه فرکانس شنیدنی ، نسبت 2: 3 فاصله موسیقی یک پنجم کامل را تولید می کند ، نسبت 3: 4 یک چهارم عالی را تولید می کند و نسبت 4: 5 یک اصلی را تولید می کند. سوم . تمام این نسبت های فاصله در سری هارمونیک ها یافت می شود . این اصطلاحات پلیمریت هارمونیک نامیده می شوند.