نمرات خواندن و ریاضی دانش آموزان افتضاح است. پس چرا فقط یک مورد توجه است؟
لکسی لوناس
پنجشنبه، 25 ژانویه 2024، ساعت 2:30 بعد از ظهر به وقت GMT + 3:30· 4 دقیقه مطالعه
نمرات ریاضی دانشآموزان آمریکایی از نمرات خواندنی نیز عقب مانده است و حتی قبل از همهگیری با مشکل مواجه شدهاند، اما تغییرات در برنامه درسی ریاضی برای مبارزه با این مشکل به کندی پیش میرود.
طی چند سال گذشته، برنامههای درسی خواندن در دهها ایالت تغییر کرده است، زیرا قانونگذاران و کارشناسان حول «علم خواندن» متحد شدهاند تا سطح سواد را بهبود بخشند و با کاهش یادگیری مبارزه کنند.
اما تلاشهای مشابهی برای ریاضیات، علیرغم نمرات پایینتر در ارزیابیهای ملی، آشکار نشده است، و برخی از کارشناسان میگویند که به این دلیل است که این مشکلی است که با قوانین جدید ایالتی قابل حل نیست.
«در جاهایی این علم قرائت تشریع شده است، درست است؟ اما این یک چیز ترسناک است که فکر کنیم همین اتفاق میتواند برای ریاضیات هم بیفتد، زیرا همانطور که گفتم، یک پاسخ واضح در اینجا وجود ندارد.
کو افزود: «اما بسیاری از ریاضیاتی که ما آموزش میدهیم و یاد میگیریم به عوامل بسیاری بستگی دارد، و اگر کسی بخواهد قوانینی را برای آموزش ریاضیات وضع کند، چیز وحشتناکی خواهد بود.»
نتایج برنامه ارزیابی دانشآموزان بینالمللی نشان داد که دانشآموزان آمریکایی در سال گذشته به پایینترین حد خود در نمرات ریاضی خود رسیدند، در حالی که به نظر میرسد نمرات خواندن بالا رفته است. از بین 81 کشور، ایالات متحده در خواندن ششم و در ریاضی 26 بود.
"من فکر می کنم که علم خواندن تا حدودی تخیل عمومی را به خود جلب کرده است زیرا والدین و بزرگسالان ارزش سواد را برای رفاه خود به عنوان شهروند و کارمند درک می کنند. و به عنوان والدین، آنها می توانند به دانش آموزان خود در خواندن کمک کنند.
"بنابراین ریاضیات گاهی اوقات کمی در تخیل ما تغییر می کند، شاید به دلیل تجربه خودمان و در مدرسه. اما من فکر میکنم [تاکید بر] خواندن به این دلیل است که همه ما ارزش آن را میدانیم و از آن قدردانی میکنیم و تخیل ما را تسخیر میکند.»
و مسائل ریاضی دانش آموزان در سطح ایالتی به طور کامل نادیده گرفته نشده است.
کالیفرنیا اصلاحات اساسی را در برنامه درسی ریاضی خود در سال گذشته اعمال کرد که تاکید بیشتری بر موضوعاتی مانند علم داده و انتقال جبر به درجات بالاتر داشت، اقدامی بحثبرانگیز که منتقدان میگویند نشان میدهد این ایالت از یک موضوع سخت عقبنشینی میکند.
ویرجینیای غربی قانونی را تصویب کرد که معیارهای بیشتری را برای اینکه دانشآموزان باید در سواد ریاضی و خواندن قرار بگیرند ایجاد کرد و به دانشآموزان اجازه میداد در صورت عدم رعایت استانداردهای آموزشی در کلاس سوم بازمانند.
کلرادو لایحهای را تصویب کرد که بر آموزش معلمان در ریاضیات متمرکز بود و کمک بیشتری در خارج از کلاس در مورد این موضوع و تمرکز بیشتر بر ریاضی در پیشدبستانی ارائه میکرد.
و مربیان ریاضی در آلاباما برای کمک به دانشآموزان در مناطق مدارس با عملکرد پایینتر معرفی شدند.
به گفته جرمی اندرسون، مدیر عامل NMSI و رئیس سابق کمیسیون آموزش ایالات متحده، «چند موضوع» در تغییرات ریاضی، آموزش معلمان و کمک به آنها برای کسب فرصتهای توسعه حرفهای برای راحتتر شدن با ریاضیات بوده است.
استی گفت که معلمان، به ویژه آنهایی که دانشآموزان جوانتر هستند، اغلب "آن نوع آمادگی ریاضی عمیق را به عنوان بخشی از آموزش پس از متوسطه خود ندارند" تا بهترین معلمان ممکن در این زمینه باشند.
بنابراین واقعاً فکر کردن در مورد اینکه چگونه اعتماد به نفس، تخصص معلمان ابتدایی، معلمان دبیرستان در ریاضیات را ایجاد کنیم، به طوری که ریاضیات در کلاس های درس با اطمینان، شادی و تمرکز بر آنچه که ریاضی را برای دانش آموزانشان سرگرم کننده و مرتبط می کند، ارائه شود. استی گفت: بخشی از پازل اینجاست.
در حالی که مطالعه بر مکالمات در مورد تغییرات برنامه درسی غالب شده است، محققان ریاضی در حال کار بر روی مراحل بعدی برای مدارس هستند، از جمله تاکید مجدد بر اهمیت این رشته.
تلاش و پول زیادی برای مفهومسازی سواد بهعنوان بسیار مهم، بسیار کم در بین بچههای ما و ارزش سرمایهگذاری انجام شده است، و این مورد برای ریاضیات یکسان نبوده است. اما کار در حال انجام است تا آن را کاهش دهد، ریاضی را در همان سطح از اهمیت قرار دهیم. کربی شوفورستر، مدیر برنامه بنیاد ملی ریاضی گفت: این هنوز اتفاق نیفتاده است، اما در حال حرکت است.
او افزود: "من بسیار امیدوار هستم، زیرا از دیدگاه محقق، به نظر می رسد که همه دست به کار شده اند تا از زوایای مختلف به این سوالات پاسخ دهند."
https://www.yahoo.com/news/students-reading-math-scores-abysmal-110000462.html